Mijn kliko is verdwenen….

Sinds 1 januari zijn de regels voor het aanbieden van huisafval veranderd. Mijn 3 kinderen en ik scheiden altijd al netjes GFT, glas, papier en restafval en nu is er in de keuken ook nog ruimte gemaakt voor een afvalbak voor plastic.

Het resultaat is verrassend. Zowel positief als negatief.

Twee zakken met plasticafval staan nu in de tuin. We hebben de grijze kliko inderdaad niet vol gekregen en hebben dus 1 x aan straat zetten kunnen overslaan.

Deze week hebben we hem wel aan straat gezet maar toen ik eind van de middag thuis kwam stond hij niet meer aan de weg!

Iemand heeft mijn kliko meegenomen en gaat hem volgende keer aanbieden met zijn/haar afval erin. Doordat mijn chip er in zit zal ik dat moeten gaan betalen. Bovendien moet ik op wacht gaan zitten als de RD4 rond half 11 langskomt, zodat ik de kliko weer kan ophalen voordat iemand anders dat opnieuw doet. Ondertussen staat ook mijn restafval in plastic zakken in de tuin. Gelukkig is het nog koud en stinkt het niet.

Ik zal eens contact opnemen met de RD4 hoe we dit nu weer gaan oplossen. Wellicht aangifte doen bij de politie?

3 reacties

Opgeslagen onder Heerlen, Irma

3 Reacties op “Mijn kliko is verdwenen….

  1. Heb je je kliko weer terug? Of alleen een keuzemenu gesproken bij de RD4?
    Leuk he, Molenberg…😉

    • Formeel moet ik aangifte doen bij de politie. Maar ik wacht maar gewoon af of de kliko volgende week vrijdag terug is en dan ga ik op de loer liggen.

      Dat dit op de Molenberg gebeurde bewijst maar weer eens dat de bewoners het hier niet breed hebben en slim genoeg zijn een oplossing te vinden….. al is het nu dan ten koste van mij😉

  2. Meteen aangifte doen. Als een of andere “tuin liefhebber” wiet-afval aanbied in die kliko, zijn de rapen gaar !! Leg dat maar eens uit aan meneer de agent.

Geef een reactie

