Hoera, Hoera! Burgemeester Depla!

Zoals je uit de titel kunt lezen ben ik niet ontevreden met onze nieuwe burgemeester. Een burgervader die zelfs iets jonger is dan ik zelf ben, met een gezin en, net als ik, 3 kinderen. Hij zal dan ook midden in de Heerlense maatschappij staan.

Natuurlijk was het te verwachten dat er negatieve reacties zouden komen. Ik geef eerlijk toe dat “fietsenhok” ook het eerste was dat door mijn hoofd schoot toen ik de naam las op de website van De Limburger. Maar ik zal en wil de website Geen Stijl niet blind volgen. Bovendien lijkt het me erg pijnlijk voor Paul Depla’s vrouw en zijn kinderen, onnodig pijnlijk. Die hebben al genoeg geleden onder de (nooit bewezen) roddels van Geen Stijl. Wat er ook gebeurd is, als er uberhaupt iets gebeurd is, lijkt me inderdaad een privezaak. Dat heeft men toendertijd in Nijmegen ook zo besloten.

Meneer Depla is een politiek talent, werd genoemd als staatssecretaris of minister. De machtigste man van Nijmegen, al 10 jaar is hij een uitstekend wethouder die in Nijmegen veel zaken voor elkaar heeft gekregen waar Heerlen alleen maar van kan dromen. Zijn inbreng in het College zal zeer waardevol zijn, zeker met de problemen die Heerlen al had voor de crisis en de krimp. Hij geeft zelf aan dat als een uitdaging te zien. In de interviews die ik gelezen en gezien heb laat hij duidelijk blijken zich te hebben verdiept in Heerlen en de problematiek hier. Veelbelovend dus, ik hoop dat ik ooit zelf als raadslid onder zijn voorzitterschap mag vergaderen.

1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “Hoera, Hoera! Burgemeester Depla!

  1. Gerard

    Ja, ook bij mij een vreugdekreetje. Weer een stukje CDA bolwerk minder. Hopen op weer een stevige coalitie SP met PvdA, jij in de raad, dan hebben we zeker 4 jaar de zekerheid dat het allerbeste voor iedereeen in Heerlen incl. Hoensbroek en andere stadsdelen wordt gedaan.

Geef een reactie

