Hoe triest kun je zijn?

Gisteren was ik boodschappen aan het doen voor de 15-de verjaardag van mijn tweeling zaterdag. Als eerste gingen mijn dochter en ik naar de Aldi Heerlerbaan.

Druk pratend, bedenkend en plannend liepen we de spullen te zoeken die we nodig hadden toen er ineens een man wel er onhandig over mijn wagentje boog en vervolgens ook nog niks uit het vak pakte. Ik vond het verdacht, keek in mijn tas en ja hoor: mijn beurs was weg!

Ik riep gelijk: Mijn beurs! en draaide me om. Ik sprak de, overigens keurend uitziende, man aan en hij beweerde dat hij niks had gedaan. Een medewerkster van de Aldi, die vlak naast ons stond het koelvak in te ruimen had die man echter al bij zijn jas en had mijn beurs in haar hand. Op het moment dat ik riep had hij die namelijk in het vak tussen de spullen geworpen, achter mijn rug, vlak naast haar.

Ze gaf me de beurs terug en marcheerde de man de winkel uit, heel kordaat! Een dappere, kleine vrouw.

Maar hoe triest kun je zijn als je in de Aldi gaat zakkenrollen? Hoe slecht moet je het dan zelf wel niet hebben?

Mensen die om ons heen stonden denken dat dit meer en meer gaat gebeuren, dat meer en meer mensen het zelf niet meer kunnen redden.

Hoe triest is dat?

8 reacties

Opgeslagen onder Heerlen, Irma

8 Reacties op “Hoe triest kun je zijn?

  1. Gerard

    Je maakt zo wel wat mee, maar of dit het ultieme vermaak moet zijn. In en in triest, zo je schrijft

  2. pffff, wat een toestand. Wel erg goed dat het personeel van de Aldi daar zo kordaat op reageert. Hij heeft geluk gehad dat je hem niet geslagen hebt…

    • Lol, mijn zoon zei dat het wel cool was als die man aangifte had gedaan dat hij in elkaar geslagen was door een vrouw van boven de 40 met maar 1 functionerende arm…

      • 1 funktionerende arm kan heel wat schade toebrengen. Vooral als met die ene arm dit hanteert:

      • Nou Karel, ik zie mezelf nog niet met zo’n pistool lopen, maar met een goeie linkse had ik die man best gestrekt kunnen leggen. Gelukkig was het niet nodig.

  3. Jammer dat hij de winkel uit is gezet en niet is overgedragen aan de politie. Heb je niet snel een foto van hem geschoten zodat we hem kunnen herkennen?

  4. Ach Maarten, ik was best wel geschrokken en de medewerkster van de Aldi was erg kordaat en snel.
    Ik was al blij dat ik mijn beurs nog had.
    Het toeval wil dat afgelopen zaterdag, toen ik de band van mijn auto verwisselde, hij door onze straat reed. Een buurman herkende hem. Dus ik heb zijn naam, maar geen bewijs.

  5. Geef maar door aan “Rigoreuze Rita”… die weet er wel raad mee !

    (http://olievepief.blogspot.com/2010/05/campagnehumor.html)

Geef een reactie

