En zo denken PvdA-ers er echt over

Van twitter:

rogerdols 10/6 10:25 De SP is een jaren-50 partij. Ik vind de SP even erg als de PVV. Nog erger, van SP denkt men dat ze nadenken. [raadslid PvdA]

 

Roger Dols, PvdA raadslid uit Heerlen haalt lekker uit naar de partij waar ze al jaren mee in een coalitie zitten, de SP. Gelukkig denken Heerlenaren anders over de SP. Sterker nog, ook na de Tweede Kamerverkiezingen steunen meer Heerlenaren de SP dan de PvdA. De SP was klimmende in de peiling, de PvdA nog steeds dalend.

Van je collega’s moet je het hebben. Prettig samenwerken met Roger deze 4 jaar!

16 reacties

Opgeslagen onder Heerlen

16 Reacties op “En zo denken PvdA-ers er echt over

  1. Denken of draaien… the problem is choice.

    Roger, … take the blue pill, wake-up and believe whatever you want to believe.

  2. Bonne

    PVV No way!
    Afsponzen dit arrogant en elitair potentieel paars gedrocht! (Oeps!;))😛

  3. Pardon?
    Dit is een beetje de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet.

    Ik neem jullie even mee naar de site http://heerlen.sp.nl/weblog
    “De ruggegraatsloze landelijke PvdA stond erbij en keer ernaar … Wanneer gaan bij de pvda de ogen precies open? Hoe lang moeten ze nog klappen van hun vrienden van CDA en VVD krijgen?” 17-8-2009

    “PVDA-TOP IS “GEZEIK VOLK” ZAT” 27-10-2009

    “WOUTER WOEKERT MET DE WAARHEID” 30-10-2009

    “Het is ongelofelijk hoe de PvdA zich opstelt bij de sociale verworvenheden die zijn opgebouwd” 2-11-2009

    En zo kan ik nog heel heel lang doorgaan. Dus Irma dit is een beetje een vreemd verwijt richting Roger. Het gaat hier namelijk om de landelijk SP net zoals jullie (met jullie bedoel ik SP Heerlen) graan de landelijk PvdA aanvallen

    • Hoi Maarten,
      Ten eerste: ik ben verantwoordelijk voor dit blog, niet voor dat van de SP Heerlen.
      Verder zijn de artikelen op de site van de SP Heerlen naar aanleiding van door de PvdA zelf gemaakt opmerkingen.

      Ook ben ik van mening dat de stukjes op de site van Heerlen enige onderbouwing hebben, de bovenstaande twitter van Roger helemaal niet.

      Alleen maar omdat de SP graag de verworvenheden van een aantal jaar geleden wil behouden maakt ze geen jaren 50 partij. Er zijn wel meer zaken uit de jaren 50 die we graag willen behouden, er zijn zelfs hele musea van!

      Die discussie over progressief of conservatief komt me de neus uit. Het SP programma bevat zeer veel nieuwe voorstellen (m.n. over de HRA, zorgkosten en defensie), maar ik denk dat Roger dat programma niet eens heeft gelezen.

      Ik daarentegen heb het PvdA programma wel gelezen en als je als arbeiderspartij de basisbeurs wilt afschaffen dan is dat weliswaar een verandering, maar geen verbetering. In mijn ogen dus niet progressief.

      De twitter van Roger is dus onvriendelijk, oneerlijk en weinig collegiaal.

      • Beste Irma,

        Roger kennende zal hij geen uitspraken doen waarvoor hij geen degelijk fundament heeft. Twitter leent zich nu eenmaal niet voor diep onderbouwde betogen, daar is een weblog (of een reactie daarop) een meer geschikt medium.

        Betreffende de Basisbeurs. De uitspraak over leenangst bij minder bedeelde gezinnen is een niet empirisch onderbouwde uitspraak. Er is geen bewijs voor deze leenangst, sterker nog, kijkend naar landen waar een (sociaal)leenstelsel bestaat lijkt deze leenangst niet te bestaan. Ik vraag mij ook af hoe de SP de schoonmakers van Ron verkoopt dat ze mee betalen aan de rechtenstudie (of beter de bierconsumptie) van Jan-Willem-Frederik.

        Persoonlijk zou ik eerst kijken naar andere bezuinigingsmaatregelen; bv. differentiatie in collegegeld, dus meer collegegeld voor duurdere studies (die vaak ook leiden tot beter betaalde beroepen). Of geen uitwonende beurs meer voor studenten waarvan de ouders binnen een straal van een normale forensen afstand (zeg 30-50 km) van de universiteit wonen (voorkomt ook veel fraude en dure controles). Maar naar mij wordt niet altijd geluisterd.

      • “Ik vraag mij ook af hoe de SP de schoonmakers van Ron verkoopt dat ze mee betalen aan de rechtenstudie (of beter de bierconsumptie) van Jan-Willem-Frederik.”

        Wellicht hebben die schoonmakers ook ooit een advocaat of dokter nodig? Ik ben een paar keer bij de schoonmaakacties geweest Maarten, weet je dat die ook kinderen hebben die rechten of geneeskunde studeren?
        Als je die acties hebt gevolgd weet je hoeveel die mensen overhouden per maand. Ze hebben nb gevochten voor een paar dubbeltjes!

        Als Nederland vooruit wil als kennisland moeten we geen nieuwe drempels voor onderwijs opwerpen. Progressief denken dus!

      • Beste Irma,

        Ook ik heb ooit moeten rondkomen van een zeer kleine beurs en heb alle respect voor de schoonmakers van Ron en ben blij dat ze er iets op vooruitgaan (al zou het van mij meer mogen zijn).

        Dat er ook kinderen van schoonmakers zijn die gaan studeren is voor mij geen geheim (al is, puur statistisch gezien, de kans dat een kinderen van iemand die gestudeerd heeft gaan studeren nog altijd hoger, zonder dat ik daar iets mee bedoel, het zijn de cijfers). Echter na het afronden van de studie geneeskunde verdient het kind van de schoonmaker even veel als een ieder ander die de studie geneeskunde heeft gevolgd en is dus ook in staat om evengoed zijn/haar schuld af te lossen.

        Maar zoals al gesteld pleit ik wel voor hervorming maar niet voor het sociaal leenstelsel. Dan zie ik nog meer in het belastingheffing bij zei die gestudeerd hebben en hiervan een studie loon betalen.

  4. Roger Dols

    Blijkbaar heeft Irma Koopman nog niet in de gaten dat ik geen raadslid meer ben. En ik weet niet wie Irma is, maar ik heb niet met haar samengewerkt. Zij zat niet in de raad in de vorige periode.

    Verder vindt ik het een groot compliment dat ze mij ziet als de vertegenwoordiger en spreekbuis de ‘PvdA-ers’. Hiervoor mijn dank.

    @Maarten van Weesel:
    Goed punt. Had ’t zelf niet beter kunnen verwoorden.

    Tip: leer er maar liever mee leven dat niet iedereen (understatement) de SP een moderfne vooruitstrevende partij vindt. Dat maakt het leven prettiger.

    Groeten en succes,
    Roger Dols

    • Inderdaad Roger, als ex-raadslid kun je zulke dingen wel op een openbaar forum zetten …..

      • Ook weer een ietwat boute uitspraak mevr. koopmans. Waarom stel ik dat

        Op 5-12-2009 schreef Jeanine Hoefnagels, raadslid van de SP in Heerlen (of iemand die zich voordeed als haar, maar, komop, hoe realistisch is dat);
        “nav het bericht van 5-12-2009: ik ben ook zeer teleurgesteld in de lokale afd Heerlen van de SP. Het gaat er zeer ondemocratisch aan toe. Ik heb de afgelopen 4 jaar in de raad gezeten maar ben een ervaring rijker en een illusie armer.Misschien word ik wel lid van Mens en Spirit.” http://www.mensenspirit.nl/Guestbook.aspx/140

        Let liever op wat je eigen, toen nog actieve, raadsleden online plempen

    • Roger Dols

      @Irma,

      Hoezo jaren 50?
      Debat over Woonboulevard: SP wil geen 4 extra koopzondagen, vanwege de zondagsrust!

      Meer hoef ik hierover toch niet te zeggen lijkt me.

      • Roger Dols

        Toevoeging:
        Deze discussie is in de vorige raadsperiode zelfs 2 keer gevoerd. Beide keren met dat argument.

        Dat is monotheïsme voor atheïsten die enkel het woord ‘god’ uit de bijbel hebben geschrapt, maar dat boek nog steeds gebruiken.

        Een zeer akelige mindset die helaas te veel mensen aan de dag leggen. En op blogs e.d. ga ik daar inderdaad op in. Ik denk niet in partijlijnen, maar langs meer vrijgevochten lijnen. En aangezien ik mezelf in mijn denkwerk niet ontzie, ontzie ik een partij met kadaverdiscipline al zeker niet.

    • jeanine

      IK wel en jouw reactie , roger, is een van de redenen dat ik eruit ben gestapt: waarom hebben mannen toch zo de behoefte om met modder te gooien en altijd maar wedstrijdjes “wie heeft de grootste”te willen doen? We zitten in een crisis die zijn weerga niet kent, zowel economisch als maatschappelijk, en het enige dat jullie eruit krijgen is kots en haantjes gekraai. Geen wonder dat de wereld naar de kl…. gaat want het is dit soort dat de dienst uitmaakt. VROUWEN AAN DE MACHT!!!

  5. Het standpunt van de SP over de koopzondagen heeft niets met god te maken. Als u had opgelet had u dat geweten.
    Voor kleine ondernemers, vaak mensen die in hun eigen winkel staan (man en vrouw) is het bijna niet te doen om 7 dagen per week te werken. Personeel aannemen is vaak te duur, de winkel draait niet genoeg winst. We gunnen ze dus die ene rustdag.

    Inmiddels meneer Dols, zijn er maandelijkse koopzondagen.

    • Roger Dols

      “Het standpunt … dat geweten.”
      Het is juist mijn punt dat de SP, merendeels atheïstisch, niet weet waar het idee van de zondagsrust vandaan komt.

      “Voor kleine ondernemers … ene rustdag.”
      Je kunt ze een rustdag gunnen, maar dan moet jij niet voor hun gaan bepalen wanneer ze die moeten opnemen. Laat dat aan hun zelf over. Geef die zondag per maand en laat ze, als ze daar zin in hebben, bijvoorbeeld de maandag vrij nemen als het minder druk is.

      “Inmiddels meneer … maandelijkse koopzondagen.”
      Dat is van SP-zijde een compromis om een coalitie te kunnen vormen. Geenszins dus een verdienste van de SP.

Geef een reactie

