Gestolen fiets

Een tijdje geleden vertelde ik over mijn gestolen fiets. De agente die aangifte deed reageerde smalend toen ik haar wees op het feit dat de fiets onder een veiligheidscamera bij het Glaspaleis stond. “Nee, nee mevrouwtje, voor dat soort dingen zijn die camera’s niet”. Wie schetst mijn verbazing toen ik het volgende vanmorgen in de krant las:

  __________________________________

 woensdag, 13 oktober 2010

 

Fietsendieven

vast in Heerlen

ARRESTATIES

 

___________________________________________________ 

Twee 19-jarige jongeren van 19 uit Heerlen en Brunssum en een 16-jarige uit Hoensbroek zijn opgepakt voor het stelen van een twintigtal fietsen en drie scooters in de afgelopen drie maanden. Het drietal liep tegen de lamp in de Geleenstraat in Heerlen, waar camera’s registeerden hoe ze een rijwiel meenamen. De politie reed een van de dieven daarop klem, waarna de andere twee in de buurt werden opgepakt. Ze worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De drie waren actief bij het Glaspaleis en het Coriocentrum in Heerlen en Albert Heijn in Hoensbroek.

Op de eerste zaterdag van de maand maar weer eens fietsen kijken bij de RD4. Wie weet was mijn fiets er ook bij. Ze hebben ze blijkbaar alle 20 teruggevonden, en nog 3 scooters ook. Ik vraag me af wat voor verhaal al die 23 mensen hebben en of hun vertrouwen in de cameraveiligheid is toe- of afgenomen.

2 reacties

Opgeslagen onder Heerlen, Irma, Leuke dingen

2 Reacties op “Gestolen fiets

Geef een reactie

