2011-2012

Het is maar een simpele overgang, er veranderd slechts 1 cijfertje. Toch zijn mensen massaal bezig met oud-en-nieuw. 2011 naar 2012. Feestjes, overdenkingen, goede voornemens en dat soort zaken.

Persoonlijk doe ik dat soort zaken altijd met de Kerst. Dan overdenk ik het jaar, de dingen die ik gedaan en besloten heb, de dingen die me zijn overkomen en hoe ik daarmee om ben gegaan.  Aan goede (of slechte) voornemens doe ik niet. Je neemt je immers allemaal voor volgend jaar van alles beter te doen.

Kerst 2011 woonden we op de Molenberg, in Heerlen. Een wijk die al jaren op de slooplijst stond, dan weer wel, dan weer niet. Maar in elk geval een wijk met zeer oude en slecht onderhouden woningen. Dit jaar verhuisden we naar een nieuwbouwwoning in Landgraaf. Voor de kinderen een stukje verder fietsen, maar qua wonen een geweldige stap vooruit. Een cliché: tijdens een verhuizing leer je je echte vrienden kennen trouwens (nogmaals bedankt Ben, Gerard, Arie, Ine, Oscar, Jo, Marc, Olivia, David, Frank, Jeanine, Jan en Roger). Het leven is er totaal door veranderd. Wat een beslissing was dat!

Kerst 2011 had ik net de training voor Slachtofferhulp afgerond. Het afgelopen jaar heb ik veel mensen ontmoet, veel mensen geholpen en ben ik vaak met de neus gedrukt op de enorme gevolgen die een klein misdrijf op mensen kunnen hebben. Ik ben blij en trots dat ik een klein beetje kan helpen om het leed te verlichten.

Kerst 2011 was ik regiovertegenwoordiger voor de SP en ik besloot toen dat ik dat aan iemand anders moest overdragen. Je kunt slechts een bepaald aantal jaren afdelingen stimuleren en aanmoedigen. Daarna val je in herhaling. Het was bovendien tijd voor wat anders. Bovendien heeft de afdeling Landgraaf me nodig. Dus in oktober heb ik me niet meer verkiesbaar gesteld en inmiddels volg ik iedere raads- en commissievergadering en draai ik volop mee in de fractie.

Kerst 2011 was ik nog steeds in opperste verbazing dat Arie in mijn leven was gekomen. We kenden elkaar net een paar maanden en het begon de vorm van een serieuze relatie te krijgen. Maar ik wilde toch nooit weer een relatie? Mijn leventje ging prima, met de pubers thuis liep het redelijk, waarom zou ik dat allemaal veranderen? Maar blijkbaar is het cliché toch zo, dat het je overkomt wanneer je het ’t minst verwacht.

Kerst 2012 ben ik over veel beslissingen die ik dit jaar heb genomen enorm tevreden. Ons leven is er behoorlijk op vooruit gegaan en er was dan ook weinig om te overdenken deze Kerst. Hoewel ik wel behoorlijk met de neus op het volgende cliché ben gedrukt: gezondheid gaat boven alles!

Kerst 2012 plaatst alles in perspectief. Arie is ziek geworden. Een vreemde, besmettelijke bacterie meegekregen uit Sakhalin, Rusland. Een hardnekkige bacterie die niet kapot te krijgen is. De behandeling doet teveel schade. Het breekt teveel goede cellen af.  Het is moeilijk om hem niet even te kunnen zien. Maar hij loopt daar met een infuus in zijn rug, met medicijnen en morfine. Het zal voor hem zwaarder zijn. De Argentijnse arts in Straatsburg verzekert ons dat Arie het gaat overleven. Daar vertrouwen we dan maar op.

En we wensen iedereen een fijne jaarwisseling, een geweldig 2012, maar vooral het grootste cliché van allemaal:

heel veel gezondheid!

2 reacties

Opgeslagen onder Irma, Landgraaf, Leuke dingen

2 Reacties op “2011-2012

  1. Anneke Roovers

    Irma wat heb je het mooi weergegeven. Ik bewonder je inzet in heel veel goede dingen. Wens je samen met Arie veel geluk toe. Hopelijk zijn jullie snel weer samen. Fijn uiteinde en een gezond en liefdevol 2012.
    Groetjes,
    Anneke Roovers

  2. Gerard

    Ben erg blij met jou als vriendin, zo zouden er meer moeten zijn. Zo wijs, zo nuchter.
    Dat 2012 voor jullie nog beter en mooier wordt.

Geef een reactie

