Er voor vechten….

Die reclame op TV zette mij aan het denken. U weet wel, die van Second Love: “Ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook. Maar flirten is niet strafbaar. Ga naar secondlove.nl.”

20130111-231302.jpg

Dit soort zaken zet mij aan het denken. Ben ik nou naïef? Raar? Romantisch? Wanneer je gekozen hebt voor iemand dan ga je toch niet op zoek naar iemand anders? Wil je dat wel, wees dan sterk en beëindig eerst je huidige relatie. Een zware stap, ik weet het. Maar is de stap om een tweede relatie er bij te nemen minder zwaar? Of wil je gewoon niet over de gevolgen nadenken?

20130111-231640.jpg

Het lijkt meer een teken van deze tijd. Snelle beslissingen nemen zonder goed na te denken over de gevolgen. De gevolgen voor anderen lijken er al helemaal niet meer toe te doen. Je huidige partner, je kinderen, je ouders, vrienden, daar denkt men niet aan. Het gaat om ikke, ikke.

Mensen willen niet meer meebetalen aan zorgkosten voor minderbedeelden. Ouderen willen niet meebetalen voor kraamzorg. Mensen die afhankelijk zijn van een uitkering zijn ‘uitvreters’. Zelfs WSWers moeten op hun eigen benen staan. “Als je echt wil werken vind je wel een baan hoor” Je eigen broek ophouden. Ww korten, stufi afschaffen, pensioenen korten en ga zo maar door. zolang ze maar niet aan mijn inkomen zitten.

Zo gaan we het als mensheid niet redden vrees ik. De mens is een kuddedier, een sociaal wezen. Samen zijn we sterk, maar ieder voor zich zijn we zwak. Solidariteit is geen vies woord maar juist een teken van beschaving. Nu is je buurman ontslagen na 31 jaar bij hetzelfde bedrijf, maar de volgende keer ben jij het. Of ben jij het slachtoffer van een verkeersongeluk en kun je simpelweg niet meer.
Hoor jij dan ook graag schampende, kwetsende uitlatingen er over?
..

20130111-233824.jpg

Probeer toch eens te vechten. Voor je relatie, voor je gehandicapte neefje, voor je buurman, voor elkaar en dus voor jezelf……want voor je het weet ben jij de l*l….

1 reactie

Opgeslagen onder De wereld, Irma, Nederland

Een Reactie op “Er voor vechten….

  1. Die reklames kloppen niet. Wij irriteren ons eigenlijk mateloos aan alle reklames. Soms zijn ze zo stom dat je wel moet lachen. Zoals die van Telfort.

    Volgens mij hebben de meeste mensen een persoonlijkheidsstoornis.
    Leven in een borderlinemaatschappij.
    Over 10 jaar heet het vast weer anders.

    Neem nu ADHD. Hup aan de pil.
    Zou dit geen gevolg kunnen zijn van de haastmaatschappij met al zijn verplichtingen.
    Wie (even) niks doet is lui.

    Iemand die rijk is heeft naast geld, wat ook bepaalde gemakzucht met zich meebrengt, kan op vakantie gaan en waar die misschien maar wil.

    30 jaar geleden zag ik het rooskleurig in.
    Maar intussen weet ik beter.
    Het komt voorlopig niet meer goed.
    Ik vrees dat ik het pad voor velen al gezien heb.
    Mijn oma’s verhalen over haar jeugd leven weer volop.

    We wilden dit nooit meer !!
    Het gebeurt gewoon. Al die drogredenen over vrijheid, keuze en demokratie om er maar een paar te noemen.

    Het is niet omdat ik altijd dacht dat ik kansloos was.
    Want kansen kwamen kwamen er wel, maar ik kreeg geen kans om ze ‘uit te buiten’.
    Natuurlijk kun je de schuld eerst bij jezelf zoeken.

    Als ik die smoel van Rutte zie en Wientjes weet ik waar we tegen aan kijken: een demon die ons wel even onze plaats zal leren.

    Ja, en ik voel me misbruikt. Gewoon omdat ik sociaal ben en gevoel heb.
    Te redelijk geweest ?
    Vind het niet erg om mantelzorger geworden te zijn nadat ik getrouwd ben.
    Is een plicht, hè ? Op die voorwaarden ben je min of meer getrouwd.
    Dus moet het gratis zijn.
    Ik moet wel belasting betalen, maar ik moet er ook niks voor terug verwachten en gewoon mijn eigen broek ophouden.

    Je moet je niet afvragen wat de overheid voor jou kan doen, maar wat jij voor de staat kan doen.
    Betekent dat dan niet automatisch dat je eigenlijk gewoon slaaf bent en onder kuratele staat en TBS hebt ?
    Als je even doordenkt is dat ook zo.
    En geen rechter eigenlijk aan te pas gekomen.

    Ze maken dat iedereen gaat denken: waarom zou ik nog voor een ander betalen als ik er zelf geen beroep of doe ?
    Wat als we allemaal gaan denken voor onszelf ?
    Ik ben man dus. Wij zijn oud.
    Gaan we dan niet een heel gevaarlijke wereld in dat het weer ieder voor zich wordt ?

    Dit nooit weer.
    Nee, het gebeurt gewoon weer.

Geef een reactie

