Het echte leven

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets schreef op dit blog. Dat komt niet omdat er niets meer is om me druk over te maken maar eerder omdat er teveel is.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 ben ik gekozen als raadslid voor de SP in Landgraaf. Met voorkeurstemmen!
Dat is een grote eer, een grote verantwoordelijkheid en het vreet tijd…..zeker zo in het begin.Beediging

 
De onderhandelingen duurden vergeleken bij andere gemeenten niet lang, maar je bent er toch gauw een paar weken mee bezig. Gesprekken met het maatschappelijk middenveld, met coalitiepartners, een ledenvergadering en dat soort zaken.

Aansluitend de benoeming van de wethouders en weer een stel nieuwe raadsleden.

Vervolgens kregen we inwerklessen, cursussen, werkbezoeken en dat soort zaken. En natuurlijk stapels en stapels stukken…..op een Ipad, dat dan weer wel!

brieven en documenten

 

 

 

Daarbij ook nog eens thuis wat onrust vanwege hele rare en angstige ziekteverschijnselen van mijn dochter. Veel bezoeken naar het ziekenhuis, onderzoeken, ingrepen, hartbewakingskastje, medicatie, bloedafnames en we weten eigenlijk nog niet wat het nu is. We zitten in de zogeheten molen……18415498-diagram-van-priveleven

Daarbij had ik het probleem dat mijn 9 jaar oude, op XP draaiende laptop het allemaal even niet meer bij kon houden.

Inmiddels gaat het met dochter een beetje beter, begin ik te wennen aan het raadswerk en heb ik een nieuwe laptop en zelfs een heuse werkplek thuis. Dus ik kan weer af en toe iets schrijven……als alles goed gaat. Kwestie van balanceren: echte leven, het virtuele leven, het gezin, familie, de politiek, de centen, de gezondheid en dan zijn er nog een partner en een kater……….

Soms moet je gewoon even prioriteiten stellen!

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

